Thursday, 6 February 2014

Ni mesti petunjuk sebab aku lupa diri.

salam,

semalam memang banyak sangat dugaan.. bayangkan gerak dari rumah pukul 7 pagi n sampai ofis pukul 10! gila kalau xhangin....xtau kenapa jem dia gila xmasuk akal....dengan aircond kereta buat hal...sampai opis dah rupa buruh kasar..hilang segala bedak bagai...

lepastu memang da xkuar la sampai pkul 5.30...
semangat balik dengan harapan boleh amik raudhah awal sket lepastu nak mandi laju laju..rimas benau..

dugaan lagi sekali...dan dan sampai rumah....pandang umah kat atas (tingkat 2)..tengok gelap...pastu tengok keliling satu apartment...gelap..... masa tu pukul 7.30 !..time maghrib dengan baby kecik....seriau jugak..

jalan depan sket nampak sorang brother ni....tanya kenapa gelap kat kawasan ni? 
jawap brother tu..." blackout la apa lagi.."
saya tanya ..: " 1 blok???"
jawab lagi:  " haah satu blok...baru 15 minit tadi..tapi ni paling lama ni...xtau sampai bila baru ada api balik"

makk aaih...masak...nak naik macam seram..tapi kang raudhah ngaruk susu xde...

beranikan diri naik atas...masuk rumah cari torchlight...amik susu...terus cabut naik kete balik.....telefon en.ayah...baru nak otw dari kepong...

masa keluar tengok da 1 Putra Perdana blackout KECUALI masjid dan kawasan yang paling dekat dgn masjid...

nampak...kat situ je tuhan da tunjuk......apa lagi pegi masjid solat magrib sambil tunggu en.ayah sampai...


 
sebenarnya segan jugak nak tumpang kat masjid....sebab selalunya balik kerja tengok n lalu je..sejak duduk sini xpernah lagi jejak masjid ni..padahal kalau nak dikira jauhh lagi Tesco Bandar Bukit Puchong tu dari masjid ni..



nampak x...Raudhah pon macam culture shock masuk masjid..maluu nya pada Tuhan...



 apa lagi..habis setiap laluan masjid yang ada... Raudhah jelajah kemain...

En Ayah sampai ngam ngam azan Isyak..sempat beliau berjemaah... tapi kali ni aku xdapat join jemaah...xsempat ajar Raudhah behave dalam masjid... takut mengganggu jemaah lain...

memang betul betul terkena batang hidung...banyak sangat kejar dunia sampai xsedar akhirat da makin jauh...

malam tu sebelum tido..kami nekad n bincang....Insyaallah mulai harini...setiap Sabtu dan Ahad atau bila je ada kelapangan...kami nak dekatkan diri dengan masjid..join jemaah n ceramah....macam dulu dulu...




No comments:

Post a Comment